Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Kødhuset.dk
Cvr. nummer: 30821785

Juridiske navn: TAYYIB FOOD ApS
Hassellunden 11 b, 2765 Smørum
Info@koedhuset.dk
+45 414 414 18

 

Betaling

Det er muligt at betale med:

  • Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Visa
  • JCB
  • MobilePay
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • ViaBill
  • Bankoverførsel (Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
  • Gavekort

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil;

  • Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  • Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

Gavekort er gyldigt i 1 år fra udstedelsesdatoen. Efter udløbet af denne periode kan gavekortet ikke længere anvendes, og eventuel resterende saldo vil være tabt. Det er kundens ansvar at sikre, at gavekortet anvendes inden for gyldighedsperioden.

     

    Fragt

    Vi sender ordrer med Gordon Deliveries til hele Danmark. 

    Prisen på fragt er 89 DKK. Ved køb over 1999 DKK er fragten gratis.

    Vi leverer på følgende dage i Danmark:

    Sjælland: tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag.

    Jylland, Fyn og resten af Danmark: Tirsdag, Torsdag og Lørdag.

    Når du indtaster dit postnummer under din bestilling, så vil du kunne se, hvornår vi leverer til din hoveddør.

    Vi leverer desuden til hele Danmark - ingen undtagelser.

    Leveringstiden er 1-3 hverdage.

    Der tillægges 29,00 kr i emballageomkostninger

    Afhentning

    Hos Kødhuset.dk har du mulighed for at afhente din ordre. Afhentningen foregår på Hassellunden 11b, 2765 Smørum. Vores åbningstider for afhentning er mandag - fredag kl 07 - 16 samt lørdag kl 10 - 12.

    Rabatordninger

    Det vil aldrig være muligt at kombinere 2 rabatkoder i samme ordre, medmindre Kødhuset specifikt skriver, at det kan lade sig gøre. Du kan derfor ikke benytte en rabatkode, som giver dig en prisnedsættelse sammen med rabatkode, som giver dig gratis fragt. Det er hellere ikke muligt at kombinere en rabatkode med vores "Bestil 3, Betal for 2" koncept, da dette også er en rabatordning.

    Man kan kun benytte vores "Bestil 3, Betal for 2" rabatordning én gang pr ordre. Det vil sige, at du ikke kan vælge seks produkter og få de to billigste gratis. 

    Holdbarhed

    Vores slagtere modtager friske heldyr flere gange om ugen, og derfor vil du altid modtage frisk kød. Holdbarheden på vores fersk er derfor altid som minimum 10 dage. Bestiller du frostvarer vil der være 12 måneders holdbarhed.

    Vi anbefaler, at man altid ompakker kødet ved modtagelse. 

    Vi sætter altid selv labels på vores produkter, og oplysningerne på dem vil altid være gældende.  

    Fortrydelsesret

    Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
     
    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

    Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@koedhuset.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
     
    Ingen fortrydelsesret

    Vi yder ingen fortrydelsesret på følgende:

    • Varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
    • Levering af forseglede varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
    • Vi yder ingen fortrydelsesret til erhvervsvirksomheder.

     

    Koedhuset.dk er en del af en større koncern, hvor vores slagtere afpudser kødet, inden det bliver sendt ud til dig. Derfor vil du modtage dit kød klar til brug efter bedste evne. Hvis du ikke ønsker dit kød afpudset, skal du skrive det under bemærkninger.

    Foto af produkter

    Alle billeder på vores hjemmeside er taget af vores egen fotograf, og afspejler derfor dét produkt, som du modtager. Vi benytter ikke eksterne billeder. 

    Returnering
    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
    Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Varens stand, når du sender den retur
    Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

    Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
    Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)
     
    Tilbagebetaling af købsbeløbet
    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
    Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
     
    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til:

    Kødhuset.dk
    Hassellunden 11 b, 2765 Smørum
     
    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
    Du kan også aflevere den personligt på ovenstående adresse.

     

    Reklamationsret

    Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
    Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
    Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
     
    Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

    Varen sendes til:
    Kødhuset.dk
    Hassellunden 11 b, 2765 Smørum
     
    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
     

    Persondatapolitik

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
     
    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Disse oplysninger vil blive vidergivet til fragtfirmaet, så de kan 

    Personoplysningerne registreres hos Kødhuset.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
    Den dataansvarlige på www.koedhuset.dk er TAYYIB FOOD ApS.  


    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@koedhuset.dk.  

     

    Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte +45 414 414 18 eller info@koedhuset.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


    Nævnenes Hus via Klageportalen for Nævnenes Hus.
    Toldboden 2
    8800 Viborg
     

    For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

     

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    Til:

    Koedhuset.dk

    Hassellunden 11B

    2765 Smørum

    e-mail: info@koedhuset.dk

     

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    __________________________________________________________________________________

     

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

     

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

     

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

     

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

     

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.11.2023

    Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål.

    Det koster 89 kr. at få leveret din ordre. Ved køb over 1.999 kr. er levering gratis. Vi leverer til hele Danmark, med en leveringstid på ca. 1-3 hverdage.

    Chaufføren stiller pakken på et selvvalgt sted du kan notere ved bestilling, fx foran din hoveddør eller i carporten.

    Varerne bliver pakket i en flamingokasse hvori der ligger køleelementer, som skal forhindre frostvarer i at tø op. Der tillægges deraf 35 kr. i emballageomkostninger.

    Når du har placeret din ordre, vil du modtage et Track & Trace nummer, hvor du kan følge din pakke, indtil den lander sikkert hos dig. Her kan du se, hvad tid på dagen, du modtager din pakke .

    Ja, du kan afhente din ordre fra vores lager i Hassellunden 11b, 2765 Smørum. Vi har åbent for afhentning i hverdagene kl. 7-16 og lørdage kl. 10-12. Du modtager en besked når din ordre er klar til afhentning.

    Fragtfirmaet har din ordre i max 24 timer fra det bliver afhentet hos os. Vi benytter os af køletransport, så din pakke ikke overskrider den tilladte temperatur for kølevare.

    Al vores kød kommer fra Dansk landbrug, vi arbejder udelukkende med Dansk kødkvæg. Vi har desuden egen slagteri i Slagelse. Vores lager er beliggende i Smørum hvorfra vi udleverer varer til både afhentning og levering.

    Oplever du fejl eller mangler i din levering bedes du kontakte os hurtigst muligt via telefon på 70 60 33 33, eller via mail på info@koedhuset.dk, så vi kan finde en løsning.

    Ja, vi går højt op i at levere kvalitetskød der kommer fra dyr der har det godt, hvilket er vigtigt bliver afspejlet i det færdige produkt.

    Vi tilbyder ingen refusion når det omhandler afpuds. Vi betaler samme kilopris når vi indkøber varerne, hvorfor det også bliver solgt med samme princip.

    Ja det er muligt indtil kl. 13 alle hverdage, på vores adresse i Smørum. Betaling foregår med betalingskort eller MobilePay. Bemærk dog at der kan forekomme travlhed, det er derfor nemmest for alle parter at køb foretages via vores webshop.

    Du kan under hvert produkt på vores hjemmeside læse nærmere om opbevaring samt holdbarhed af det specifikke stykke kød. Så er du sikret frisk velsmagende kød i længere tid.

    Oplever du at vægten på kødet ikke svarer til det du har bestilt, bedes du kontakte os hurtigst muligt så vi kan afgøre om der er tale om en eventuel refusion.

    Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget varerne fra os. Du skal kontakte os med det samme så vi er opmærksomme på at vi får noget retur. Bemærk at du som kunde er ansvarlig for fragtomkostningerne herom, samt at det naturligvis ikke er muligt at returnere varer hvor emballagen er brudt, eller hvor kødet har været opbevaret i de forkerte temperaturer i mellemtiden.

    Det er muligt at betale med Dankort, Visa Electron, Mastercard, Visa, JCB, MobilePay, Apple Pay, Google Play samt ViaBill. Ved køb med ViaBill bedes du læse betingelsersene på følgende link: https://viabill.com/dk/legal/viabill/. Det er desuden også muligt at betale med bankoverførsel (her er du dog ikke beskyttet af indsigelsesordningen).

    Vi leverer i hele Danmark. Vær dog opmærksom på at levering typisk tager en ekstra dag når adressen befinder sig på en ikke-brofast ø. Bestil derfor senest 2 dage før du skal bruge kødet.

    Vi tror på at give vores dyr den mest mulige opvækst, hvor de får lov til at trives i naturlige omgivelser. Vi er samtidig også dybt forpligtede til miljøet, hvorfor vi investerer i grøn energi vha. vores egne fotovoltaiske systemer og udnytter naturressourcerne ansvarligt.

    I tilfælde af der er sket skade på kølekassen eller indpakningen på varerne, skal du med det samme gøre chaufføren opmærksom på dette, og efterfølgende kontakte os. Det er desuden vigtigt at du tager billede af skaden og sender det til os.

    Ja det er det. Det vil være en god ide at kontakte os inden, så vi kan sørge for at have det hele på lager.

    Ja. Vi tager vores egne billeder, da det er vigtigt for os at billederne så vidt muligt afspejler det produkt vores kunder modtager - med forbehold om at afpuds naturligvis kan variere.